döda tänder

japp, nu har man varit hos tandläkaren oc på bo :P

v kan ju börja med att säga att när jag kom tilll tandläkaren så får man en utskällning till vf man inte har kommit tidigare... what?! jag fick inte ont försen nu diot!! Sen bara aa, eftersom det är en fyllning som har ramlat loss, alltså samma tand som jag lagade när jag var liten, den fyllning som satt det hållet har trillat loss... så har hålet dessutom blivit större och djupare så det går ndå ned til pulpan (för er som inte vet vad det är så är det roten i tanden typ) och därför kan de inte laga hålet! Så nu ska jag istället göra något som kallas rotfyllning vilket betyder stt man ska dra ut alla nerver ur tanden och "döda" den så jag inte känner den längre även om jag fortfarande kommer kunna använda den.

Vidare till bion, Måste säga att den var mycketmycket bra. Det var bara en grej som saknades och det tänker jag inte säga här, vill ju inte förstöra för er som inte har sett den än=)
Men nu ska jag gå och lägga mig=) Måste upp ganska tidigt imorgon för att ta bussen/yåget ner till varberg =)

Pööösss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0