Gårdagen

Ja, gårdagen var väl så där. Började bra - slutade dåligt...

Vaknade av att Emma snodde typ hela täcket! Haha, ne men vaknade vid typ 5? ingen anning, tidigt var det ialla fall!

Så iväg till Emmas stall och in med pållarna i transporten. När vi kom fram var det urlastning och veterinär bes. Här började det krångla med att Nwana inte gick igenom veterinärbes. pga av att hon var lite svullen på ett fram ben, tyckte dock detta var jätte konstigt eftersom när jag satta på henne transportskydden bara nån timma innan var hon varken öm eller svullen. Menmen. Det blev en lång väntan eftersom Emma inte startade med Saffe försen vid 11 xD Så dressyr först, jag tyckte det såg fint ut vet dock om inte om Emma var så nöjd. Direkt efter dressyren bar det av ned till hoppbanan och efter lite framhoppning så var det in på banan. där blev det ett stop men annars felfritt. Så blev det återigen väntan på att terrängen skulle starta. Vid 12.12 så startade Emelie och hon red riktigt bra för att vara första gången! En stund efter det var det dax för Emma. Det blev dock två stopp på ett vattenhinder.

Efter tävlingen åkte jag med mamma och Mathilda hem och på vägen stannade vi till och hälsade på Mumrik, min gamla shettis =D Han mådde superb! Saknar honom mega mkt<33

När jag och mamma kom hem så vilade vi lite, kollade upp lite med dressyrlag osv. Sedan bar det av till stallet. Först åkte vi så jag kunde rida Pepsi, passade på att träna lite dressyr för mamma. Sedan åkte vi till våra pållar. Det var då hela dagen blev dålig! För när jag sätter igång tycker jag Candy känns konstig och som om hon haltar och när jag frågar mamma säger hon att hon är halt på höger fram! Så medans mamma rider klart Nanzan går jag ujpp med Candy i stallet och tar tempen på henne, då visar det sig att Candy har feber också. Dock vet jag inte om detta stämmer eftersom min tem inte har så bra batteri och jag dessutom misstänker att det har kommit i vatten i den!

Så så ligger till, imorgon ska mamma ringa skara så får vi se...

Bilder från tävlingen kommer imorgon eller ikv


Kommentarer
Postat av: L

Nu kan ni börja rösta på VECKANS BLOGG. Är du med att det bara jaga röster, den som får flest röster på fredag vinner!!



http://linneaborgstrom.blogg.se/2010/july/veckans-blogg-finalisterna.html



Lycka till!

2010-07-12 @ 13:48:59
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0