Fälttävlansdebut

Ja, har ju inte skrivit något om det resultatet så här kommer det!

Var ju i Falkenberg på fälttävlanstävling i söndags. Tävlade P70 14-18 alltså Ponny 70 cm för åldrarna 14-18 år
Började med dressyren då.
Både jag och Candy var väldigt harmoniska i traven på framridningen men i galoppenkände jag inte riktigt någon kontakt med henne. Det blev likadant inne på banan. Traven var fin men i galoppen fick vi ett avbrot och när vi kom ut var jag väl inte jätte nöjd. Fick 62,5% = 54 straff. Detta gjorde at vi låg 13 av 21 efter dressyren. Hoppningen sedan gick hur bra som helst! Fick ett oturspet på hinder nr 7 men annars gick både hon och jag som en klocka, kände att vi kom till en vänd punkt där. Jätte skönt! Vid 20 över 3 gjorde jag sedan min terrängstart och det gick så bra det kunde gått under en debut. Kom över alla hinder och i bra tempo som gjorde att jag hamnade endast 2 sek från idealtiden!! DEt var 0.8 straff så sammanlagt fick jag 56.8 (fick 2 straff för rivningen i hoppningen) detta gjorde också att jag aancerade till en 9de plats av 21 startande! Mycket bättre debut en så kan det inte bli!!! Är helnöjd och kommer nu att fortsätta sattsa på fälttävlan under resten av den tid då jag och Candy tävlar tillsammans.


ÄLSKADE LILLA HÄST!!!!!<3333333


Film kommer att komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0